søndag 5. mai 2013

Steampunk Canvas med Art Anthology

Min tur i dag på Art Anthology bloggen og denne koste jeg meg virkelig med å lage!! Opprinnelig var planen en helt annen enn å lage dette steampunk canvaset, men det ble som det ble og jeg er super fornøyd..


Jeg startet med å lime små båndbiter, rester av ark og slike ting på bunnen av canvas'et. Jeg hadde også på litt sorbet for å skape dimensjon. Du kan se litt av det i midten her, rett foran ansiktet til jenta jeg har brukt. Men, planen min med å lage et romantisk canvas forsvant fort over til å bli noe skikkelig steampunky..

Etter å ha preparert canvaset blonder og bånd og papirbiter malte jeg alt med gesso og hadde en stensil med sorbet på. Jeg gikk amok i blant alle girene og metall pynten. Har brukt endel fra Finnabair's metall kolleksjon. Etter at jeg var ferdig å lime på alt jeg ville ha på og litt til, malte jeg over det hele med gesso. Deretter sprayet jeg med Art Anthology's colorations mister. Fargene jeg har brukt er: Juicy, Timeless, Raider, Waimea Bay og Warm. Jeg har også malt litt med Black leather Jacket sorbet for å skape litt skygger. Må si at jeg har aldri laget steampunk canvas før så jeg er i læregropa rett og slett!

Graphic45 har flotte steampunk illustrasjoner i serien "Steampunk Debutante" hvor jeg fant bildet av jenta. Hun ble pyntet heavy med gir , blomst og en halv englevinge noe som jeg synes gav henne et viking preg! :) Har også stemplet litt i kantene med et stempel fra prima som gir et sjakk rute mønster..

Blir utrolig takknemlig for kommentarer på mitt spede forsøk på steampunk fronten. Takk for at du stoppet innom meg i dag!

It's my turn today over at the Art Anthology blog! You could read this intire blogpost over there in English. I've used alot of Art Anthology Products to make this steampunk canvas. I also used alot of Finnabair's vintages metall collection. I'd love to hear what you think of my canvas. I've never made anything like this before! Thanks for stopping by today! :) 

12 kommentarer:

Tone-Lill sa...

Wow, this is super cool!!!
Dette er jo rene kunst verket. Fantastisk flott dekorert og såååå mye kult i detaljer. Denne likte jeg!!!

Nora sa...

Herlighet for et bilde ! :)
Så mye detaljer med ting og tang. Lurer på hva størrelse dette er og hvor har fått tak i den klokken?
Blir glad for svar :)
Ha en super søndag!
Klem fra mæ

E sa...

Riktigt fin!

Yasmin sa...

Størrelsen er ca 20, 5cm x 20, 5cm og klokken er fra dusy attic! :) ha en super søndag du også :)

Lene sa...

Skjønner godt at du ble superfornøyd med denne - denne ble superkul ! Jeg digger den !!!

fortsatt god helg !

Klem

ANUPAMA CHOUDARY sa...

Just saw this on FB. Had to come by to tell you how super-cool your project is!

Marianne/skorpionen sa...

Helt fantastisk Yasmin!! Dette må du gjøre mer!

Mona`s Bittelille Scrappekrok sa...

Wow! Dette var virkelig råtøft!!! Så masse kule detaljer. Har virkelig lyst til å lære litt om mixed media når jeg ser på dette. Fantastisk jobb. Skulle absolutt ikke tro at du er nybegynner, hehe. Klem...Mona

Ann Kristin sa...

Veldig kul!! Skulle virkelig ikke tro det var første gangen!

Scrappegal sa...

Føyer meg inn i rekken! Skikkelig kult!!!! :)
Dette mestrer du jo med glans, Yasmin!

Anita sa...

så innmari stilig! Kjempeflott lerret! :)

Cecilia sa...

Jeg var så sikkert på at jeg hadde skrevet ned alle superlativene jeg sa høyt da jeg så denne første gang, men det hadde jeg glemt, så da prøver jeg igjen;
wow, lekker, delikat, tøff, stilig, morsom, så jeg rålekker? og tøff!? og stilig? ;)
Så utrolig kult å se en steampunk canvas som ikke har hovedtoner i rød/oransje/gull/kobber! Rett og slett dødskult!
Du skyter fart ut av startgropa og jeg bøyer meg i støvet over alle de fine tingen du påstår du ikke "kan"!
"When you put your mind to it - you can accomplish ANYTHING! <3
Puss puss