Viser innlegg med etiketten Jul. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Jul. Vis alle innlegg

tirsdag 28. november 2023

God Jul - Tag kort - DT Papirdesign

Tag kort er så enkle og fine kort å lage. Akkurat dette er kanskje ikke så porto vennlig, men kan brukes som en stor pakkelapp til en spesiell person. Jeg har brukt både nye og gamle dies fra Papirdesign på dette kortet. Elsker at man kan blande de, slik at man får så masse fine utrykk. Har lyst til å se hvordan man lager slike kort, finner man det under fremhevet i Bikubens inspirasjons gruppe på facebook. 




Stemplet svakt med et snømann stempel slik at man kan skrive litt på ta'n i tillegg. 


Lag deg selv en nydelig tirsdag! 
Scrappeklem fra Yasmin 


tirsdag 14. november 2023

Jule eske - DT Papirdesign

Jeg innrømmer glatt at kakeklipp arket fra årets juleserie til Papirdesign var et av mine absolutt favoritter. Man kan absolutt ikke slå feil med pepperkake menn og damer. Dette arket ble også brukt under høstens scrap-a-long, så jeg tok frem restene og koste meg med å lage en liten eske. Malen på denne esken ble prestentert under Høstscrappen 2023. 




Esken kan fylles med twist, gavekort, penger og andre små ting. Kanskje perfekt som gave i seg selv til noen som har alt? 

Lag deg selv en nydelig tirsdag! 
Scrappeklem fra Yasmin 

søndag 5. november 2023

Julekule kort

God søndag alle sammen! Tilbake på bloggen i dag for å dele et julekort. Produksjonen er så godt i gang, så mange ideer, så liten tid. Jeg har brukt en gammel Papirdesign dies som jeg er så gla i og lagd meg en julekule ut av den. Har også fått prøvd meg på de nye klippearkene fra de også. 



Her har jeg brukt sirkel diesen, satt på en liten "topp" for å feste bånd og lignende. Den nye snøkrystall diesen er også kommet i bruk. 


Ha en kreativ dag!
Scrappeklem fra Yasmin


fredag 3. november 2023

Eventyrlige Pakkelapper

 Tilbake i dag men litt mer å dele. Har så mye på hjerte fortiden.. I helgen som var holdt jeg en demo med hvordan man kunne lage eventyrlige pakkelapper, der man får plass til en liten eventyrsjokolade og et griseflax lodd. Har du lyst til å se den demoen kan du gå inn på Bikubens inpirasjonsgruppe å se den der. Du finner filmen under fremhevet. Her har jeg kost meg med julepapirer fra Scrapboys. 



Kantene av esken er "svertet" med cream paste for å få en frostet effekt. Båndene er farget med Scattered Straw stain fra Tim Holtz. 


Jeg legger ved malen til disse. Vil si at malen er lagd av meg, men ideen er ikke min på en måte. Slik at jeg kan ikke ta kreditt for å få funnet på disse, men må og mal er utarbeidet av meg. 


Kos deg med å lage eventryrlige pakkelapper! 
Scrappeklem fra Yasmin 




De beste juleønsker...

Etter en magisk helg sammen med dere, er juleproduksjonen godt i gang hos meg i allefall, og jeg storkoser meg med å bruke den nye juleserien "Julesteming" fra Papirdesign. Pepperkake klippearket er jo fantastisk flott! Deler i dag et kort laget på en stor tag brettet i to. 





Lag deg selv en nydelig tirsdag! 
Scrappeklem fra Yasmin



tirsdag 20. desember 2022

Mixed Media Juletag!

Hei! Lenge siden jeg har postet noe på bloggen, men er tilbake i dag med litt mixed media jul! Joda, man kan fint lage herlige julekort i mixed media stil. Med både stensiler, spray og litt medium kommer man langt. Jeg har laget en stor juletag jeg har lyst til å dele med dere i dag. 





Jeg har sprayet med gloss spray fra Dina Wakley i to forskjellige blå nyanser, stemplet med et tekst stempel og en stensil med julenisse sleden. Har du lyst til å se hvordan jeg lagde denne tag'n her? Ta en titt på denne videoen: 


Disse er fasinerende raske å lage, og kan enkelt flere av samtidig. Husk å vask stensilen godt etter bruk! 





Ha en riktig god jul når den tid kommer!
Juleklem fra Yasmin


Produkter:



tirsdag 4. oktober 2022

Jule Vippekort

De nye juleproduktene til Papirdesign satte sving på kreativiteten hos meg i allefall. Så det var bare å sette i gang med årets første juleprosjekt. Jeg er gla i å lage slike små kort som dette vippekortet. 



Lag deg selv en nydelig tirsdag! 
Scrappeklem fra Yasmin

torsdag 23. desember 2021

Mixed Media Juletre Ornamenter - DT Bikuben

 En dag igjen til Julaften, og mange har kanskje allerede pyntet treet? Hvor perfekt er det ikke med hjemme produserte juleornamenter? Jeg har tatt fram noen gamle sandkake former, og laget to mixed media juleornamenter.



Jeg har hovedsaklig brukt produkter fra Prima, inkludering maling og dekor. 



Sandkake former kan man få tak i billig på brukthandel, eller kanskje helt gratis hos et familiemedlem. 



 Har du lyst til å prøve selv? Ta en titt på videoen under, så får du se hvordan jeg lagde disse.

 


 
Produkter kjøpt hos Bikuben:
Dekor: 
Media: 
Verktøy:

Da håper jeg du ble litt inspirert til å prøve å lage slike selv. Det er ikke så vanskelig som det ser ut som, og de blir nydelig gaver til venner og kjente neste år. Vips, så er man plutselig ajour! 

Jeg ønsker deg en riktig God Jul! 
Jule scrappeklem fra
Yasmin

onsdag 17. november 2021

Pepperkake Konvolutt kort - DT Papirdesign

 Det er ingen hemmelighet at jeg ikke er så veldig gla i nisser, men engler, snømenn og ikke minst pepperkaker - DET kan jeg være med på! :) Jeg har snekret sammet et nytt konvolutt kort med en litt eldre julserie fra Papirdesign og stempler fra i fjor. Har du lyst til å lære å lage et slikt konvolutt kort, er det bare å stille en alarm på lørdag 20.November kl.12.00. Da kan du være med i Bikubens inspirasjonsgruppe på Facebook og lage et slikt kort. 



Selve kortet er satt sammen av 4 sirkler. Kortet får en bredde på diameteren av sirklen brukt. 





Da håper jeg at du får en fortreffelig dag hvor enn du er! :) 
Scrappeklem fra 
Yasmin

tirsdag 19. oktober 2021

Konvoluttkort - DT Papirdesign

Jeg har kommet meg godt i gang med julekortene, og jeg tror jeg har forelsket meg litt i den nye julestjerne diesen fra Papirdesign. Jeg har laget et litt anerledes konvolutt kort med de nye freshe arkene som kom ut sammen med diesen. Julestjernene er embosset med flere lag med embossingpulver. Det kommer en tutorial på hvordan du kan lage disse stjernene om ikke lenge. 




Produkter brukt på kortet: 
Ark
Dies: 
Stempler: 
Dekor: 
Medier: 



Har du fått kommet i gang med juleprosjektene? Håper du får en strålende onsdag! :)
Scrappeklem fra Yasmin

tirsdag 5. oktober 2021

Pakkelapper - DT Papirdesign

 Jeg synes tiden går så altfor fort! Vi kryper bort til den tiden av året igjen, hvor vi setter i gang med juleproduksjon. Jeg er også mega fan av å få brukt en dies til forskjellige formål, har laget noen pakkelapper med den nye bryllupsdiesen. La juleproduskjon starte! :)


Produkter kjøpt hos Bikuben.com
Ark: 
Dies: 
Dekor:



Lag deg selv en nydelig tirsdag! 
Scrappeklem fra Yasmin



tirsdag 15. desember 2020

Papirdesign .Pepperkakehus Pakkelapper

Hei alle sammen! Det er kun 9 dager igjen til Julaften, men det betyr ikke at det er forseint å smekke sammen pakkelapper. Jeg har aldri laget så mange pakkelapper før, som jeg har gjort i år. Det er så artig med de små prosjektene! I dag deler jeg Pepperkakehus pakkelapper laget med Papirdesign produkter! 

Pepperkakehusene er stemplet og embosset, deretter dekorert med glitterlim på taket. Jeg har ikke brukt glitterlim på evigheter, men det gir så utrolig flott effekt som nonstop på taket!

Selve pakkelappen er stanset ut ved å bruke sirkel dies og embosset kantene med hvit embossing pulver. Et lite klistremerke på toppen. 


Produkter kjøpt hos Bikuben:

Ark:
Dies:
Stempler:
Dekor:
Medier: 

Jeg deltar i disse utfordringene med pakkelappene mine: 


Håper alle har en fredfylt adventstid! 
Scrappeklem fra Yasmin

tirsdag 24. november 2020

Eventyr Sjokolade Pakkelapper - Scrapboys

Jeg har funnet litt glede i å lage egne pakkelapper i år. Det er moro å kunne legge ved en liten ekstra gave i form av en eventyrsjokolade ved pakken. Jeg har brukt den nye serien "Winter Time" fra Scrapboys. 

Dessverre har jeg ingen mal å dele på disse denne gangen, men lover å komme med en mal om ikke så lenge. Du får plass til en eventyrsjokolade og et flaxlodd oppi esken, og det er plass å skrive på baksiden. 


Pyntet med charms, klistremerker og bånd. De hvite prikkene som ser ut som snø, er Frantage Embossing pulver. Dette er et tykt pulver man kan strø på toppen og varme fra undersiden, eller veldig sakte inn fra siden slik at de ikke blåser bort av varmepistolen.


Her finner du produktene brukt på eskene: 

Ark: 

søndag 8. november 2020

Pakkelapper - DT Scrapboys

Det er fullfres på jule fronten, og jeg har laget en serie med 3 pakkelapper med papir fra Scrapboys. Jeg har forelska meg helt i fjorårets juleserie "Cotton Winter". Nydelige blåtoner og vakre motiv. Det beste med Scrapboys papirene er at de har klippeark. 

Jeg har brukt en tagdies fra Studiolight for å lage selve basen til kortet. Den stanser ut en lomme, samt tags som går oppi lommen. Papirene jeg har brukt er som sagt fra Scrapboys. 


I tillegg til klippearket fra Cotton Winter - Scrapboys har jeg brukt litt sytråd i bakgrunn samt en punch fra EK success og frantage embossingpulver på toppen. 


Klistremerkene er fra Papirdesig, og de er perfekt til ALLE prosjekter. Charmsene er fra Korthobby.no.




Blir med på disse utfordringene med pakkelappene mine:


Tusen takk for at du stoppet innom bloggen min i dag! Håper du får en koselig søndag :)