fredag 8. mars 2013

Nye kort med Art Anthology!

Det er igjen min tur over på Art Anthology bloggen og jeg tenkte jeg skulle vise hvordan man bruker stensiler sammen med Art Anthology Sorbet. Så en liten mini tutorial på bloggen i dag :)


Jeg velger meg en sorbet, en stensil og et mønsterark å jobbe på. Denne gangen er det "Drab" Sorbet jeg har brukt fra Art Anthology. Det er lettest å jobbe med en palettkniv. Men man kan så klart bruke et gammelt kredittkort eller lignende.. Stensiler får man i alle former og fasonger nå for tiden.. 


Bruk palettkniven å ta ut noe maling.. Smør den på stensilen med raske bevegelser, akkurat som å smøre på et stykke brød. Arbeid raskt da malingen tørker raskt og kan gjøre at stensilen "limer" seg fast i papiret. 


Ta stensilen forsiktig av og du sitter igjen med et perfekt trykk med opphøyet maling. Malingen har glitter og er veldig dekorativ i seg selv. La malingen tørke før du jobber videre med arket ditt. 

Jeg lagde et enkelt kort med den trykket jeg lagde med stensil og sorbet for å vise hvor dekorativt malingen bare av seg selv.. Har pyntet med en rhinestone fra Glitz, litt bånd og to tekst striper. Kortet mitt måler ca 10,2cm x 15,2cm. 

Etter at jeg hadde lagd ferdig det første kortet, hadde jeg en liten stripe igjen av papiret jeg jobbet på. Det var for flott til å gå til spille så jeg lagde et raskt kort til. Dette ble lit tmer pyntet med en stor sløyfe, og diverse blomster. Mønsterarkene er fra Glitz Design. 

Jeg håper du fant noe inspirasjon i bloggen min i dag.. og kanskje får lyst til å teste Sorbet fra Art Anthology du også. Er så lett og morsomt å jobbe med! Takk for at du stakk innom meg i dag :) 

Hi! My turn over at the Art Anthology blog. Just a small tutorial on how to use stencils with the Art Anthology Sorbet. You can read this whole post in english at the Art Anthology blog. Thanks for stopping by and head on over to the Art Anthology blog! :) 

2 kommentarer:

Berit sa...

.. hmmm!!
Utrolig flott effekt!
Og du lager jo de lekreste kort!

Gjett om jeg har fått inspirasjon.. !!!

God helg!

Synnøve sa...


Lekkert som alltid!

Klem :-)