tirsdag 13. mars 2012

Min dag med Tim & Dyan

24. Februar inntok selveste Tim Holtz og sprudle jenta Dyan Reaveley Bikuben! og allerede kvelden før var jeg så heldig å få være med på en eksklusiv demo med Tim og Dyan.

Jeg fikk først sitte å titte på at Dyan demonstrerte.. Hun er helt utrolig kreativ. Hun lager Art Journals. Selvom det kanskje ikke faller mitt hjerte nærmest, ser jeg at mye av teknikkene hu bruker for å lage bakgrunner fint kan brukes sammmen med scrappingen min. Dyan er kjempe morsom og jeg lo så mye av henne. Hun kommer fra Harrogate i nærheten av York helt nord i England. Hun har sine egne produkter Dylusions. Jeg må prøve å få tak på noen av mistene og stensilene hennes. :)


Etter en herlig demo med Dyan fikk jeg være med å se på Tim Demonsterte. Dette er jo en måte stemplernes konge og han demonstrerte tusjene sine, stains, stempel teknikker, ink refresher (må ha) og mye mye mer. Tim er en utrolig hyggelig fyr og kjempe morsom. Det er helt utrolig å få lov til å være med på en demo med han.


På selve kursdagen så var jeg en demovert, min jobb var å sørge for at folk visste hvor de skulle være samt å ta bilder av folkene sammen med Tim & Dyan. Jeg tok sikkert 1000vis av bilder den dagen og jeg håper at alle er fornøyd med sine bilder. :)

Jeg tok jo selvfølgelig bilde sammen med de jeg også, men dog hver for seg.. :)

Meg og Tim :)

Meg og Dyan :)

Jeg hadde også for anledingen blitt spurt av Ellen om jeg kunne tenke meg å lage et bilde på en av Tim Holtz sine rammer fra District market serien og så klart sa jeg ja til det. Denne står utstilt på Bikuben.


Jeg valgte å scrappe bilde av Ellen og Tim når de møtte på CHA2011. Synes det var naturlig å velge et bilde av henne, siden det er hennes ramme. :)


Jeg har storkost meg med å bruke MASSER av Tim Holtz stæsj på denne. Lyspærer, pennesplitter, sprocket gears, Alkoholblekk, Stains, crackle paint, TH papirer og seff litt prima blomster. Det beste av alt var at han signerte siden etterpå! Det var ganske mange som handlet seg slike rammer som de fikk signert av Tim og Dyan.


Det morsomme var at Tim sa han synes at ramma mi var kjempe fin og at jeg gjorde great work!! *stolt* :) Her poser vi sammen med rammen.. yey! :)

Jeg hadde en fantastisk dag sammen med alle mine kollegaer på Bikuben, Dyan Reaveley, Tim Holtz, Mario Rossi og Alain.


Måtte dele dette super morsomme bilde av meg og Dyan. Hu er bare så herlig.. Gleder meg til å treffe henne igjen! :)

Takk for at du tittet innom meg! :)

Tim Holtz and Dyan Reaveley came and held demos at our store the 24th of feb. I had so much fun meeting them and spending the entire day with them. Awesome. I also made a frame from the districkt market line with a picture of Tim and Ellen on. I really enjoyed using all the great Tim Holtz products. Thanks for dropping by. :)

søndag 12. februar 2012

Skissedilla #149

Puuuh.. jeg rakk å være med på Skissedilla skisse 149 laget av Brit. Jeg er alltid ute i siste liten.. hehe.. jobber best under press.. haha :)Jeg kan annonsere at dette er årets første layout! Jeg har scrappet bilder av Collin 1år gammel! :) Nå er han straks 2 :)


På denne lo'n har jeg malt, mistet og kost med med å splatte på noe stains fra Tim Holtz. Jeg malte et pappark med hvit dabber, mistet på noe her og der med Tattered Angels mistene; Frost og Chocolate covered Cherries. Jeg har også hatt på litt alkoholblekk (hvite flekker) og smashet weathered wood stains på pappen. Deretter pyntet jeg med Poppydesign ark fra Panduro seriene til Vibeke Spigseth. Jeg digger virkelig ark jeg kan klippe i.. Gir meg så mye pynt synes jeg. :)


Jeg har også brukt små perler fra Prima i gult fordi jeg synes det lysna opp litt mot den gule bilen han fikk.


Ellers har jeg hatt på poppy tag og klipt i arkene og litt seam binding øverst. :)

Takk for at du tittet innom meg! :)


I've entered this layout in skissedilla's sketch challange number 149. I've made this with papers from a norwegian producer called Poppydesign. I love papers I can cut into small pieces! :) I've misted, painted and used stains to smash on some spots! Thanks for stopping by. :)

Morsdag

I dag er det morsdag, og jeg har laget et lite kort til Svigermor. Min mor har jeg ikke fått laget til enda, det tenkte jeg å gjøre litt senere. :)

Jeg har kun brukt reste papir og ting jeg hadde liggende på dette kortet. Det ble helt greit! :)


Stemplet finner du på Bikuben. Det er fra Northstar Stamps. Papiret jeg har brukt er fra Basic Grey sin serien "Kissing Booth". Tror de små andre restene er noe gammel heidi grace jeg har hatt liggende. Hjertet er fra stanset ut fra en Tim Holtz dies. Jeg har malt med rødt og hatt på rødt glitter. Har pyntet med en enkel knapp og en hyssingstump.


Her i huset feires morsdagen med kake og fastelavens boller. :) Håper alle får en koselig morsdag!

Takk for at du tittet innom..

Today it's mothers day! I've made this small card for my mother inlaw just by useing small left over paper and pieces I had. I thought it came out kinda cute! :) Thanks for stopping by. And have a wonderful mothersday! :)

lørdag 11. februar 2012

Mini Love Album

Jeg er så vanvittig treg på bloggingen.. Det må jeg si. Viljen er der altså. Tenkte jeg skulle "Spred the love" med et mini mini album jeg hadde på kurs med 12 herlige damer i forrige uke. Kurset gikk av stablen på Bikuben og vi lagde 2 enkle kort og et mini album.

Litt om min tanke bak albumet er at hvert bilde representerer et år vi har vært sammen. Jeg og min man har vært sammen i 10år, men vi begynte ikke å ta bilder sammen før vi hadde være sammen i ca 4år.. Er mulig at det finnes noen bilder av oss i en eller annen haug, men jeg tok utgangspunkt i de bildene jeg hadde. Så i albumet finnes det bilder av oss fra 2006 (så var det året jeg begynte å scrappe) frem til 2011. :)


Jeg har her brukt Jenni Bowlin Bingo cards som base for minialbumet. Pyntet med litt Jenni Bowlin sommerfugler, hyssing og knapper. Har også stemplet med TH-stempler og brukt distress ink vintage photo på kantene.


Papir serien jeg har brukt for å dekke baksiden av kortene er "Kissing Booth" fra Basic Grey. Diecutene er ferdige diecuts fra Melissa Frances. De er også svertet med litt Vintage Photo. Bildet av meg og husbonden er fra 2006 :) Bradsen er fra Basic Grey som matcher "Kissing Booth" serien. Har også brukt en liten bit tape fra 7gypsies. Stemplet er fra Tim Holtz plate.


På disse sidene har jeg brukt en enkel blomst fra Prima - Bristo Blooms. Samt diecut fra Melissa Frances. Har også fått på et stempel fra Magnolia og Seam binding ribbon og en liten knapp.
Bildene her er fra 2008 og 2009 <3



På disse sidene har jeg brukt papirer fra Basic Grey. Dette går igjennom hele albumet. Har også da brukt en Tim Holtz dies og stanset ut banneret. Det kan brukes til å skrive på f.eks. Har og brukt billetter fra Jenni Bowlin og Brads fra Basic Grey i "Kissing Booth" serien. Bildet er fra 2010. Man kan visst man vil hekte på flere av disse bingokortene, for å forlenge albumet. Baksiden lagde jeg bare ren med pynte papir, slik at man kan fortsette i det uendelige om det er ønskelig. Et morsomt lite album man kan gi til mannen, venninna eller hvem som man måtte ønske.

Takk for at du tittet innom meg! :)

I've made this tiny mini album with Jenni Bowlin Bingo Cards. The picture represent one year of my husbond and I together. We have been together since 2001, but I didn't start taking pictures of us together before 2006.. (I'm sure I can find some from earlier dates in my picture pile, but I printet these out on my computer. The whole Idea behind the book is that you can add more years to the mini and expand your album as the years go. Thanks for dropping by! :)

tirsdag 17. januar 2012

Primas Product Pick January

Prima har en nydelig fargepalett denne måneden. Er nesten de fargene jeg har i andre etg på huset mitt. Love it. Sjekk de ut:


Må prøve å rekke å lage noe med denne paletten i løpet av måneden.. Var så flott! :)

Prima has a lovely Product Pick this month. I have to try to make something out of it.. Lovely.. :)

mandag 16. januar 2012

Long time, no see..

Tida flyr når man har det "moro".. Vi har nå i allefall flyttet, feiret jul og bursdagen min.. Det gjenstår forstatt endel ting å skru sammen etter en heftig Ikea runde, og det er masse esker nede i kjelleren. Scrapperommet begynner å ta form, Jeg har fått meg pult, hyller og ny kontorstol. Jeg har også fått satt på plass alle albumene mine, og alle arkskuffene mine har også fått seg plass.

Med alle scrappesakene liggende i ekser i kjelleren har det dessverre ikke blitt mye scrapping på meg i det siste. Jeg håper det endrer seg drastisk den nærmeste fremtida. :)

Men jeg kan vise fram en side jeg lagde for en stund tilbake til et scrappekurs jeg hadde i fjor høst.

Her er Felix på en skjellstrand på Gåsbøl i nærheten av Sortland. Det var deilig vær, men det blåste litt. Det hindret ikke Felix i å bade i allefall. Jeg har brukt ark fra Creative Imagination, stensiler fra Tattered Angels, Glimmer mist, Stempler fra pink paislee, thickers fra American Crafts og blomster fra Prima.



Ble godt fornøyd med resultatet på denne siden. :)

Takk for at du svingte innom. :)

It's been a long time without any posts in my blog, that's because I've been moving. We have come a bit on the way of getting things completly done. But things take time.. :) Anyways. I made this layout for a class I thought last fall. Thanks for stopping by! :)

søndag 27. november 2011

Off I go...

Da venter 3 dager med shopping i London med min søster og forlover Fanny. Vi var der også i fjor sammen med min kusine Jeanette og juleshoppet samt kikket oss litt rundt.

Midt i flyttemaset blir denne turen litt sånn julekvelden på kjerringa.. og jeg har mildt sagt noen timer med scrapperom rydding igjen. Jeanette var så snill og har hjulpet med mange timer denne helga med sortering og rydding.. hadde det ikke hvert for henne så hadde jeg ikke hatt noe sjans å bli ferdig.. Så jeg må si mottoet om å pakke en eske om dagen er nådd i allefall..

Tenkte å vise frem en lo jeg lagde til etter en skissedilla skisse, men aldri rakk å levere.. En side fra juleshoppingen i fjor i Oxford Street.


Her brukte jeg ting jeg rett og slett fant på pulten når jeg rydda.. 2 6x6 ark fra magnolia, litt Melissa Frances og ark fra Girls Paperie. Jeg har også brukt en sydukke fra Prima, festet på henne en perletråd fra kort og godt. Og så klart masse prima blomster! Love Prima.. :)


Bokstavene er fra Prima (de små) og American Crafts Thickers.. Ellers har jeg brukt litt mist fra Tattered Angels og Akrylmaling fra Claudine Hellmuth.

Jeg får tusle å pakke jeg.. vi reiser herfra kl 0430.. hehe..
Takk for at du tittet innom meg! :)

I'm off to a short shopping spree in London! I love christmas shopping.. :) My sister, cousin and I where there last year, and I made this layout with my sister and cousin Christmas shopping in Oxford Street.

mandag 21. november 2011

Sommer layout..

I dag/kveld sitter jeg hjemme med sykt barn, kan man jo drømme seg tilbake til sommerferien.. Jeg hadde et sommerkurs på Bikuben for en god stund tilbake, og jeg tenkte å dele den ene layouten vi lagde der. :)


Jeg bruker stort sett bare hvit bazzill når jeg scrapper, da jeg synes det er mest årleit å scrappe på blanke ark på en måte. Mønsterearkene er fra Pink Paislee i serien Nantucket, som er en fantastisk herlig sommer serie. Jeg har brukt blomster fra Prima så klart, Flower market - Alla Prima, Tresure Rea Collection Emeral Sea og Parlor Petals - Tudor flowers. Alfabetet er også fra Prima mens bokstavene har jeg stanset ut med quickutz i kartong og deretter mistet de med tattered leather glimmermist. Kan ikke lage en eneste side ut noe mist på... Har også stemplet med stempelsettet til Pink Paislee som hører til serien Nantucket.


Ble passelig fornøyd med denne siden, har egentlig lagd likt til Collin slik at han også får sånn side, men det er vel her i kaoset et sted.. :s Det er ikke lett å pakke scrappesaker altså.. I hvertfall ikke et helt rom.. Jeg får jo så lyst til å leke med de.. Så mottoet mitt fremover blir en ekse om dagen! I såfall ligger jeg to ekser bak.. :S

Takk for at du tittet innom meg! :)

I made this for a summerlayout class I had in the beginning of fall at Bikuben. I've used mostely product from Pink Paislee and Prima on this Layout. I'm also In the middle of packing down my scrapbook room for our big move, and I keep falling behind on my new motto.. On box packed a day.. I'm now currently two boxes behind.. lol.. :)

Thanks for dropping by..

onsdag 16. november 2011

Star Tilda..

Tenkte å dele kortet jeg lagde på Julekort kurs A som det het.. i allefall et av de. Dette er et posekort med matchende pakkelapp. Poenget med å lage pakkelappen var å vise at man enkelt kan sette sammen en pakkelapp bare ved å bruke restende materialene man allerede har brukt på kortet man har laget. :)


Motivet jeg har brukt er en magnolia, og hun heter Star Tilda. Synes hun er så fantastisk søt og hun har ikke så veldig mange deltaljer og tusje.. derfor passer hun godt til enkle prosjekt som dette kortet.. :) Jeg har tusjet henne med Copics. Dette er da et posekort laget av hvite papirposer, med en tag nedi posen. Har hengt en liten krystall på tagen sammen med seam binding ribbon. Pyntet kortet med Prima ranke, nåler fra Maya Road, Kraft snøkrystaller fra Maya Road, i tillegg til å ha brukt Magnolia diesen Heart Swirl. Arkene her er Papirdesign sine Blåfjell og Englebarn og en paper doilie.


Pakkelappen har vi laget med restene vi hadde tilovers fra kortet ovenfor. Kjempesmart måte å bli kvitt litt rester på.

Takk for at du poppet innom meg i dag!

I made this card for a christmas card class I thought at Bikuben a couple of weeks ago. I've used a magnolia stamp for the motif and it's a paperbag card. :) Thanks for dropping by.. :)

mandag 14. november 2011

GiveAway!

Birgit Koopsen has an awesome give away on her blog!! Check it out and join in the fun! :)

http://birgitkoopsen.typepad.com/